"CZŁOWIEK POTRZEBUJE PASJI, KTÓRA WYPEŁNI CZĘŚĆ JEGO ŻYCIA I KTÓRĄ PODZIELI SIĘ Z INNYMI"

poniedziałek, 22 lipca 2019

283. Albumy, albumy, albumy....

Witam serdecznie.
Jak ten czas biegnie. 
Lipiec niedługo skończy się.
Dzień skraca się, 
 jest już o 44 minuty krótszy od najdłuższego dnia,
ale lato dalej trwa i jest pięknie.
Wczoraj u nas dość mocno popadał deszcz. Wszystko ożyło.

Dziś trochę o moich albumach.
Nie zrobiłam ich wiele ale coraz bardziej wciąga mnie taka praca.
Podziwiam albumy zrobione przez Was 
a i w zasobach internetu jest tyle pięknych inspiracji.
Podziwiam i ciągle oglądam albumy,
które otrzymałam od Małgosi X,
(zajrzyjcie do Małgosi koniecznie, jakie tam cudeńka znajdziecie!)
a ostatnio przywędrował do mnie album od Ewy
w podziękowaniu za zrobioną kartę do Dziennika Emerytki
Oto on,
 pięknie ozdobiony wykrojnikowymi koronkami
i bardzo radosny w kolorystyce.
Najbardziej zachwyciłam się zawartością kieszonki na ostatniej stronie.
Było w niej kilka kopert włożonych "koperta w kopertę"
(jaka radość przy otwieraniu!!!!)
a po otwarciu ostatniej ukazał się mały bilecik i kilka słów od Ewy.
Ewciu, bardzo dziękuję za ten album.






I do Ewy zajrzyjcie koniecznie, by zobaczyć Jej niepowtarzalne prace. 
A jaki ma piękny ogród!
 Jak w bajce.


Pierwszy mój album powstał 
 dwa lata temu
potem był drugi taki sam jak ten pierwszy,
 następny, malutki na okazję 18 urodzin 
z kieszonkami na cytaty



i obecne, zrobione kilka dni temu.

Album świąteczny zrobiony na wyzwanie 

Ma wymiary 15 cm x 16,5 cm.
Bazę zrobiłam sama z czarnego kartonu 250 gr 
na podstawie kursu wyszukanego na youtube
(jak dotrę ponownie uzupełnię źródło).
Wykorzystałam papiery Studia 75 'Splash it" 
oraz Mintay by Karola Witczak "Christmas story".
Pomieści 40 zdjęć o wymiarach 9 cm x 13 cm.








Czarne pola to harmonijkowo składane kartoniki
 do dalszego ozdobienia i naklejenia zdjęć.
Na dole strony lub z boku przykleiłam wąską kieszonkę
w której umieściłam luźne elementy,
które i dekorują  i podtrzymują harmonijkę
by samoistnie nie rozkładała się przy przeglądaniu. 

 

 Na kilku stronach umieściłam również klapki zawiązywane sznureczkiem 
do podtrzymywania harmonijki.



Na okładkach umieściłam kieszonki na koperty lub tagi.
  

 Widok albumu z góry 


 i z boku


oraz rozkładana harmonijka.

Mój album ma dokumentować przygotowania świąteczne 
od 21 grudnia
i świętowanie Bożego Narodzenia.
Na końcu karty dokumentujące pożegnanie starego
 i powitanie nowego roku.
Zastosowałam tu neutralny według mnie papier, 
którym okleiłam karty i ruchome elementy ozdobne,
 które można układać wg upodobania.

I drugi album
 dla wielokrotnie wspominanej przeze mnie 
koleżanki z dzieciństwa,
mieszkającej w UK.
W tym roku znów mnie odwiedziła.
Powstał jako upominek dla Niej  i pamiątka 
z jednodniowej, wspólnej pielgrzymki do Częstochowy.

Bardzo prosty i oszczędny w ozdoby.
Wymiary: 16 cm x 20 cm.
Papiery a różne, również wizytówkowe.


 Na okładce wykorzystałam zakupioną widokówkę.


Zawiera 3 karty, na których umieściłam harmonijkowo złożone 
kartoniki do przyklejenie zdjęć, 
na okładkach zrobiłam kieszonki .
Zmieściły się 23 zdjęcia.


 Białą bazę skleiłam sama 
na podstawie kursu wyszukanego na you tube.



Aby harmonijki nie rozkładały się bez potrzeby przy przeglądaniu,
zrobiłam spinacze z kartonu
ozdobione kwiatuszkiem, które można wsuwać pod harmonijkę
 (złożone są z 2 warstw sklejonych tylko na jednym brzegu).
Na spinaczu jest miejsce do umieszczenia podpisu. 
Zdjęcia przyklejałam na dodatkowym kartoniku 
przyozdobionym falbanką z dziurkacza brzegowego.

Ponieważ album jest uzupełniony zdjęciami, nie pokazuję szczegółowo. 
Wszystkie opisy i dodatkowe informacje, uzupełnienia
 zrobi właścicielka według uznania.

Tworzenie albumu to bardzo przyjemna praca. 
Sprawdziły się słowa Małgosi X,
która kiedyś powiedziała mi 
"Zobaczysz jaka to przyjemność i jak to wciąga".

Dziękuję za dotrwanie do końca mojego wpisu.
Dziękuję za liczne odwiedziny 
i tyle miłych słów w komentarzach pod poprzednim wpisem. 

Pozdrawiam serdecznie i letnio wszystkich, którzy mnie tu odwiedzą.

Zapraszam ponownie.
Będzie coś o moich xxxxxx robótkach.

Zofiko


.

30 komentarzy:

  1. Zosiu brawo Ty , jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich albumików. Pięknie je przygotowałaś i ozdobiłaś. Są super. Będzie cudowna pamiątka. Jak mówisz że wciąga to nawet nie próbuję bo bym już chyba musiała przestać sypiać :-)
    Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachwycające są Twoje albumiki,szczególnie ten świąteczny.Zostałaś wspaniale obdarowana przez Ewę.Jaki radosny ten album od niej.Podziwiam wszystkie dziewczyny które tworzą takie piękne albumy .Ja jakoś nie mam odwagi.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyno szalona... teraz już nie przestaniesz robić albumów. Raz, że to wciąga z każdym kolejnym głębiej... dwa, że wspaniałe wyszły. Sama nie wiem, który bardziej - ale chyba ten z Częstochowy bardziej mnie zachwyca. Może ze względu na ładunek emocjonalny, który w nim zawarłaś. Jakoś tak czuję takie klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zosiu przepięknie Ci wyszły, ślicznie je ozdobiłaś.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne albumy! Bardzo podoba mi się ten świąteczny :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Zosieńko, a nie mówiłam:) Myślę, że już jesteś wciągnięta, do tego widzę tu duży albumowy talent. Oba są pięknie ozdobione, idealnie dobrałaś wszystkie elementy, do tego widzę ciekawe rozwiązania na podtrzymanie miejsc na zdjęcia.Wielkie brawa i... czekam na kolejne albumy.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Noooo takie albumy to ja rozumiem!!! Muszę się wziąć, bo tak mi się podobają, ale jakoś drygu do tego nie mam;-(
    Cudne- nie wiem, który najładniejszy. Pamiatka dla koleżanki- bezcenna:-D Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością obejrzałam wszystkie albumy - są wspaniałe. Masz świetne pomysły na przytrzymanie zdjęć. Pozwolisz, że może wykorzystam któryś z Twoich pomysłów, bo właśnie się zabieram za swój pierwszy album ;) Też jakoś za mną chodziły te albumy...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W twoich cudnych albumach każda chyba strona jest inna i na każdej coś się dzieje.Aż chciałoby się od razu usiąść do zrobienia własnego albumu, takiego bez podpowiedzi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny prezent dostałaś od Ewuni, ale i spod Twoich rączek Zosiu wychodzą prawdziwe cudeńka. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zosiu, kolejny odkryty talent! cudne albumy i wspaniała pamiątka! album od Ewuni również zachwyca!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne są Zosiu, jestem oczarowany! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowności zrobiłaś Zosiu :) nie wiem, który mi się bardziej podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczności:)
    szkoda że umyka dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne albumy !!!
    Te Twoje i od Ewuni równie śliczny :)
    Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  16. Zosiu piękne albumy wykonałaś, ciekawie i pomysłowo skomponowane:) Są śliczne, od Ewuni również otrzymałaś bardzo ciekawie zrobiony album, ona jest taka pomysłowa :) Ja również lubię je wykonywać i mam dużo frajdy przy ich tworzeniu :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O albumach myślę od dawna, a Ty Twoimi jeszcze mój apetyt na nie zwiększasz i chyba ulegnę. Poszukam w necie sposób na ich wykonanie i spróbuję. Piękne prace, cudnie ozdobione i świetny sposób na dokumentowanie przeżyć. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne albumy Zosiu zrobiłaś! Kolorystyka i elementy świetnie dopasowane do okazji:-) Mnie czeka zrobienie albumu ślubnego i jakoś nie mam odwagi go zacząć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zosiu, ile pięknych albumów dziś u Ciebie!!! Wspaniały ten, co dostałaś, ale Twoje również zachwycają!!! Podziwiam i zachwycam się nimi! :)) Uściski posyłam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne albumy i takie różnorodne, w grudniowym podoba mi się połaczenie z czernią, tan na 18 stkę tez rewelacja. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  21. No ja się nie dziwię, że Cię wciągnęło, masz do nich rękę! Już po pierwszym to widać :) no no! ekstra robota Zofiko!

    OdpowiedzUsuń
  22. Coś pięknego Zosiu, oba albumy są cudne - dopieszczone i pełne ciekawych rozwiązań. Ogromnie mi się podoba pomysł na kartonowe spinacze, jeśli pozwolisz to go wykorzystam:) Dziękuję Ci za ciepłe słowa, jesteś kochana. Gorąco pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. No Zosiu!!!! Powiem, że pieje z zachwytu wraz z innymi nie tylko z powodu, że mogę oglądać takie piękne prace, ale głónie dlatego, że mam przyjemność znać Cię osobiście, a do tego jeszcze Małgosię :) Obie jesteście fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale swietna robota ! Jestem pod wrażeniem Zosiu !!!:):):)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna kolekcja i ogrom pracy!!! Kto zrobił choć jeden album (i nie mówię o minialbumiku:)), ten wie, ile to pracy wymaga. świetna robota!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Super! Szkoda, że ja nie mam takiego talentu, gdybym sama zaczęła robić album to raczej nic pięknego nie wyszłoby z tego niestety ... Na szczęscie ostatnio udało mi się kupić piękny: https://www.albumyfoto.pl/albumy-slubne.html i dałam go przyjaciółce wraz ze zdjęciami z wesela, które robiłam ja i inni goście. Była zachwycona naszą niespodzianką :)

    OdpowiedzUsuń